SEO verbeteren door het optimaliseren van uw website

Wilt u hoger scoren in Google?

Doel SEO verbeteren

De bedoeling van SEO verbeteren is dat uw website beter wordt gevonden door zoekmachines zoals Google. Wat is SEO? SEO is de afkorting van Search Engine Optimization of in het Nederlands zoekmachine optimalisatie.

Als u een website heeft laten maken, dan wilt u toch dat bezoekers uw website kunnen vinden. Daarom dient aandacht te worden besteed aan de optimalisatie van uw website voor zoekmachines, want het optimaliseren zorgt ervoor dat u meer gratis bezoekers op uw website zult krijgen

U wilt hoger in Google staan. Om dit te realiseren zijn er verschillende activiteiten die uitgevoerd moeten worden. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen On Page SEO en Off Page SEO.  

On Page SEO (Zoekwoordenonderzoek, technische aanpassingen, optimaliseren content en verhogen conversies)  heeft te maken met de aanpassingen op de website. 

Off Page SEO (Linkbuilding, local SEO en Social Media) zijn aanpassingen die niet direct met de website te maken hebben, maar wel kunnen zorgen voor een betere positie in Google.

Werkwijze 

Voordat er gestart wordt met de activiteiten, zal eerst een SEO audit worden uitgevoerd om te achterhalen waar de pijnpunten zitten. Naar aanleiding van de SEO audit zal een offerte worden gemaakt. In de offerte wordt aangegeven welke punten er verbeterd kunnen worden. Per verbeterpunt geven wij aan hoeveel dit gaat kosten. Na goedkeuring van één of meerdere verbeterpunten gaan wij aan de slag. Wij houden u op de hoogte van onze vorderingen middels heldere rapportages. Daarnaast komen we regelmatig langs om de vorderingen te bespreken.

Belangrijk: Wij gebruiken geen black hat SEO technieken.

 

Zoekwoorden onderzoek

 

Welke relevante zoekwoorden worden gebruikt om uw product of dienst te vinden en met welke zoekwoorden maakt u de meeste kans om gevonden te worden.

We onderzoeken dan ook hoe vaak een zoekwoord gemiddeld per maand in Google wordt opgezocht en of er voor het zoekwoord veel concurrentie is.

Met het schrijven van content, zal hier rekening mee worden gehouden om tot goede resultaten te komen.

Zoekwoorden onderzoek
Techniek SEO optimalisatie

Technische aanpassingen

 

Welke aspecten, zoals titel, afbeeldingen, zoekwoord dichtheid, koppen van hoofdstukken, meta omschrijvingen kunnen worden verbeterd.

Wordt er goed gebruik gemaakt van interne links naar andere pagina’s, tonen de pagina’s goed op mobiel en tablet en staan de technische instelling goed ingesteld.

Ook wordt er gekeken naar de gebruikerservaring op laptop/PC, tablet en telefoon.

Snelheid is ook een belangrijke SEO factor. De snelheid wordt geanalyseerd en er volgt een advies over hoe dit kan worden verbeterd. Niet alleen belangrijk voor SEO, maar ook voor de bezoeker van de website. Als de website te traag is, haken veel bezoekers af.

Wij zorgen dat uw website op deze technische aspecten wordt geoptimaliseerd.

Content optimaliseren

 

Hoogwaardige content is één van de belangrijkste rankingfactoren. Content in King zeggen ze weleens en dat klopt. Zeker als het tegen het licht houdt van wat Google doet. Google wil namelijk de meest waardevolle informatie aan de bezoeker tonen.

Goede content is dus enorm belangrijk om hoog te kunnen scoren in Google. SEO teksten schrijven is prima, maar denk zeker ook aan uw bezoeker.

Wij kunnen u hierbij helpen.

Content marketing
Conversies

Conversies verhogen

U scoort hoog in Google, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat uw website goed converteert, dus daadwerkerlijk bezoekers omzet in klanten.

Wij gaan uw website inrichten, zodat u website beter converteert. Om dit te realiseren zullen we kijken naar CTA (Call to Action) knoppen en zullen we onderzoeken, met behulp van Google Analytics, hoe de gebruiker door de website navigeert en waar bezoekers afhaken of juist overgaan tot aankoop van een dienst of product.

Meten is in dit geval Weten.

 

Enkele feiten

%

Op de eerste pagina zorgen de eerste vijf resultaten voor bijna 67% van alle kliks 

%

Meer dan 50% van de zoekopdrachten gebeurt via mobiel en tablet

%

46% van alle zoekresultaten zijn terug te leiden tot iets lokaals (Local SEO)

linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding

 

Linkbuilding is nog steeds een belangrijke rankingfactor. Hier zal veel aandacht aan besteed moeten worden.

Met linkbuilding wordt bedoeld dan dat er links ontstaan naar uw website. Dit moet op een natuurlijke manier gebeuren. In feite moet u de links verdienen.

Wij zijn geen voorstander van het kopen van backlinks, omdat het kan leiden tot een penalty van Google waardoor uw ranking zal dalen. Google kijkt vooral naar kwalitatieve links, dus links van websites die door Google hoog worden gewaardeerd.

Links van directories of bedrijvengidsen zullen slechts iets helpen om hoger te scoren in Google. Wij zorgen dat linkbuilding gebeurt op een natuurlijke manier.

Local SEO

 

Met Google Mijn Bedrijf kan gratis een bedrijfsprofiel worden aangemaakt.

Met het juist en compleet invoeren van lokale gegevens in Google Mijn Bedrijf, kan een lokaal SEO voordeel kan worden bereikt. Wij kunnen u hierbij helpen om het beste resultaat te bereiken

Daarnaast zullen we nog een aantal tips en trucs aanreiken om dit verder uit te breiden.

Local SEO
linkbuilding uitbesteden

Social Media

 

Social Media kan ingezet kunnen worden om meer bezoekers naar uw website te leiden, waardoor de kans wordt vergroot dan deze bezoekers klanten worden.

Als er veel interactie is met Social Media, zal Google dit ook gaan waarderen met een hogere positie, omdat de website klaarblijkelijk interessant is voor bezoekers.

Wij zullen u hierbij ondersteunen om het maximale resultaat te bereiken

Het verschil tussen zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA)

 

Het verschil tussen SEA en SEO. SEA staat voor Search Engine Advertising. Door middel van betaalde advertenties kunt u zorgen dat uw website vindbaar wordt voor een zoekmachine, bijvoorbeeld Google. De meeste mensen gebruiken Google Ads voor SEA.

Op zich is dit een prima manier om snel bovenaan te staan in de zoekresultaten. Afhankelijk van het budget kan u advertentie boven de organische resultaten komen te staan.

De kosten lopen nogal uiteen qua zoekwoord. Dit heeft grotendeels te maken met de concurrentie. Hoe meer concurrenten die adverteren op hetzelfde zoekwoord, hoe hoger de kosten kunnen zijn. U betaalt bij Google Ads per klik. Dus iedere keer dat een bezoeker op de advertentie klikt worden er kosten in rekening gebracht, ongeacht of de bezoeker iets koopt.

Daarom is het belangrijk dat de website goed converteert. Hoe hoger de conversie hoe meer winst u kunt behalen.

De meeste die adverteren doen dit om resultaten te halen op korte termijn. Op lange termijn is SEO altijd aan te raden. Er zijn ook bedrijven die zowel inzetten op SEO als SEA.

kosten seo

Kosten

 

De kosten zijn afhankelijk van de activiteiten die uitgevoerd moeten worden en de hoeveelheid pagina’s die bij On Page SEO moet worden verbeterd is ook van invloed op de prijs.

U hoeft overigens niet alle activiteiten uit te laten voeren. U kunt zelf kiezen wat er aangepast moet worden.

We zullen adviseren wat verstandig is, maar het blijft natuurlijk uw keuze om iets wel of niet te laten doen.

Wat wij niet doen is pakketten aanbieden, waarin bijvoorbeeld is opgenomen dat er 2 pagina On Page SEO verbeterd worden, 3 links worden geplaatst etc. Wij bieden liever SEO op maat aan. In vele gevallen is dit goedkoper en het levert meer op.

 

 

 

 

 

Wilt u meer gratis bezoekers?

Pin It on Pinterest